loading...

نرم افزار مالی و حسابداری

همه چیز درباره بهترین نرم افزارهای حسابداری و مالی

بازدید : 193
چهارشنبه 19 آذر 1399 زمان : 10:47

امروزه نرم افزار مالی و حسابداری تحت عنوان یکی حرفه‌های تحصیلی پرطرفدار به‌اکانت می آید که هر ساله تعداد متعددی از دانشجو ها در‌این فن فارغ التحصیل می گردند. شما به هر اداره، سوله، کمپانی و کلاً به هر جایی که راز بزنید؛ ناممکن میباشد که در آن‌جا واحد حسابداری و یا این که یک شخص دارای ربط را مشاهده نکنید. گفتنی میباشد که آینده کاری حسابداری بسیار خوب پیش‌بینی میگردد.

تعریف و تمجید حسابداری چه می‌باشد؟

تعاریف زیادی برای حسابداری وجود دارااست؛ بین این تعاریف، آنچه که ملموس میباشد ضرورت وجود فن حسابداری در هر کسب‌وکاری میباشد. چراکه از عصر حجر تاکنون در همه بخشید و ستدهای اقتصادی و اجتماعی، حسابداری نقش پررنگی داشته میباشد. در واقعیت حسابداری یک کدام از عامل ها اثرگذار در بقای هر کسب‌وکاری میباشد و طبق تمجید ویکی پدیا، به نوعی گویش تجارت نیز خوانده می‌گردد. یک حسابدار با ارائه گزارشات مالی و چک و نظارت حالت اقتصادی در هر کسب‌وکاری، داده ها موردنیاز را در دست کلیه مدیران و ذینفعان اقتصادی قرار میدهد. در واقع این حسابدار میباشد که با یک گویش مشترک که به عبارتی حسابداری میباشد، رابط همگی قسمت‌ها، شغل ها، عمل‌ها و اشخاص میباشد.

حسابداری امروزی برای اولی توشه با تعریف‌و‌تمجید واژه و کلمه تراز و تعادل در اکانت‌ها بوسیله پاچیولی در سال 1494 مطرح شد. کتاب پاچیولی، او‌لین منبع حسابداری امروزی تاکنون میباشد. سفارش میکنیم نوشته‌ی‌علمی تاریخچه حسابداری را مطالعه فرمایید.

همانگونه که در اولِ این مقاله گفته شد؛ حسابداری تحت عنوان یک کدام از حرفه‌های تحصیلی پرطرفدار به‌اکانت میاید که هر ساله تعداد متعددی از دانشجوها در‌این حرفه فارغ التحصیل میگردند. در واقع رسیدگی به کارها و نرم افزار مالی و حسابداری در هر مکانی وجود دارااست و این فعالیت را می بایست به عده ای سپرد که در اصول حسابداری، خبره باشند. در قبلی این کارها در ارگان‌های متعدد معمولاً به دست افرادی انجام میشد که کارها مالی را به طور تجربی آموخته و شاید هم خیلی بر آن احاطه نداشتند. ولی امروزه به جهت این که برهه زمانی، اهمیت متعددی پیدا نموده است، معمولاً از فارغ التحصیلان حرفه حسابداری در‌این کارها استعمال میشود تا علاوه بر انجام دادن ظریف کارها، امور را با سرعت و کیفیت بیش‌تری انجام دهند.

در واقع فعالیت حسابداری، امروزه به خودی خویش یک تخصص غیر وابسته به حساب می آید و بایستی عده ای در‌این عمل فعال باشند که حسابداری را به صورت تخصصی مطالعه و تجربه کرده باشند. در حسابداری فرایندهایی نظیر توده‌آوری داده ها، تثبیت و طبقه‌بندی کردن داده ها و خلاصه کردن آن ها وجود دارااست و همینطور حسابدار می بایست عمل تهیه و تنظیم گزارش‌های مالی را نیز انجام دهد. حسابدار با انجام دادن این امور و تهیه این داده ها موجب می شود که اشخاص مرتبط با آن ارگان مانند معاونان و مدیران و یا این که ناظران مالیاتی بتوانند به‌این داده ها برگشت نمایند و از آنها به کارگیری نمایند.

حسابدار به فردی می گویند که عملیات مالی را در هر کسب‌وکاری انجام می دهد. حسابداری در رگ و خون هر مالک برنده کسب‌وکاری میباشد. کلیه ما در ذهنمان عده ای پیر را می شناسیم که از حجله‌های بازار به گنج‌های کلانی دست یافته‌اند و در یک سخن گفته‌ایم که ایشان فردی تیزهوش حسابداری بالاست! در جمهوری اسلامی ایران قدیم به حسابدار “میرزا” می‌گفتند، بعد ها به آن دفتردار گفتند و در نسل‌های بعدی کلمه و واژه حسابدار به صاحب و مالک این رده افزوده شد. ضمن اینکه ابزار حسابداری امروزه به مکان چرتکه به ابزارهای الکترونیکی و قابل انعطاف‌افزارهای مالی افزایش یافته میباشد.

امروزه به هر فارغ‌التحصیل حسابداری، حسابدار میگویند. ولی حقیقت فرمان این میباشد که یک حسابدار همچون هر شخص کارشناس دیگری در بقیه فن‌ها، علاوه بر گذراندن زمان‌های آموزشی تخصصی و کیفیت خوب بایستی در بازار فعالیت نیز تجربه کسب نماید.

هر که میخواهد یک حسابدار خواهد شد می بایست بدین نکته اعتنا داشته باشد که عشق داشتن به ریاضی ها یکی‌از شروط موردنیاز برای این فعالیت میباشد. به اشخاصی که از ریاضی فراری می باشند سفارش میکنیم که به هیچ وجه سمت فن‌ی حسابداری نیایند. به جهت این که شما در حسابداری مدام با اعداد رمز پویا بانک صادرات و ارقام راز و فعالیت خواهید داشت. ولی صرفا عشق و علاقه به ریاضی ها وجود ندارد که از شروط مورد نیاز برای حسابدار شدن میباشد بلکه یک حسابدار بایستی به اصول نگارشی هم مسلط باشد. علاوه بر این‌ها می بایست این نکته را نیز به شما بگوییم که حسابدارها معمولاً در رمز فعالیت، ساعت‌های متعددی را بر روی یک صندلی و پشت میز میگذرانند و هر که می خواهد حسابدار گردد می بایست تحمل این عمل را هم داشته باشد. حسابداری شغلی میباشد که می تواند برای شما زد خورد‌های فرضی متعددی به وجود آورد. معمولاً اشخاصی که حسابدار یک کمپانی میباشند، حتی‌د‌ر تعطیلات نیز نمی‌توانند بی‌خیال و خاطر کارها مالی و حسابداری کمپانی خویش شوند. اما مقصود ما این وجود ندارد که‌این شغل را عمل رنج جلوه دهیم تنها خواستیم که شما در امر حقایق این حرفه بیش‌خیس بدانید. قابل ذکر میباشد که عده ای می‌باشند که آن قدر به‌این فن عشق دارا هستند که به هیچ وجهً شم رنج درین عمل نمی کنند و این شغل برای آنان خیلی هم شیرین میباشد.

حسابداران هم همچون اشخاص حاضر در هر رشته‌ای، دارنده خصوصیت‌های مشترکی می باشند . (ولی نمی‌قدرت این خصوصیت‌های شخصیتی را به کلیه اشخاص تعمیم بخشید)

آینده رشته حسابداری در کشور‌ایران

پیش گویی‌ها نشان میدهند که آینده فن حسابداری در کشور ایران بسیار خوب میباشد. امروزه از کوچکترین سازمان‌ها گرفته تا پهناور‌ترین کمپانی‌ها و کارخانجات، همه به یک حسابدار و یا این که یک مجموعه حسابداری نیازمندند. در واقع حسابداری مانند قلب یک تیم‌ی کاری هست و در شرایطی‌که خللی در کارکرد آن به وجود بیاید، سایر ی مجموعه‌های کاری هم با نقص‌ مواجه خواهند شد. مثلا یک کارگاه را در لحاظ بگیرید. در یک سوله این حسابدار و یا این که مجموعه حسابرسی میباشد که معین می‌نماید هزینه‌ها و درآمدها چقدر بوده و در واقع این حسابدار میباشد که ورودی و خروجی های سوله را معین می‌نماید و گزارش آنان‌را ارائه می دهد.

هم اکنون فرض نمایید که حسابدار نتواند این امور را به صحت انجام دهد و گزارش‌هایی که ارائه می دهد؛ ظریف نباشد. دراین‌صورت خطاها متعددی برای سوله پیش خواهد آمد و حتی ممکن میباشد آن کارگاه به ورشکستگی هم رسد! در این‌حالت کارگاه حتی از پرداخت حقوق و دستمزد کارگران خودش هم عاجز خواهد بود و دقیقاً به همین ادله میباشد که می‌‎گوییم اصول حسابداری قلب یک گروه‌ی کاری میباشد، زیرا در‌صورتی‌که حسابداری خوب عمل نکند سایر بخش‌ها نیز نمی‌توانند به نیکی کار نمایند. همه این مورد ها نشان می دهند که به فعالیت تصاحب کردن تیم‌های حسابداری خبره برای کلیه ارگان‌ها، کمپانی‌ها و سوله‌ها یک ضرورت میباشد و این ضرورت با گذر بازه زمانی بیش‌خیس هم گردد. به جهت این که کارها حسابداری رفته رفته الکترونیکی میشوند و به‌کارگرفتن اشخاص غیر کارشناس در این باره روز آپ تو دیت ناممکن‌خیس گردد. به همین برهان آینده رشته حسابداری در سراسر عالم و به خصوص در جمهوری اسلامی ایران که یک مرز و بوم در حالا گسترش میباشد بسیار خوب پیش گویی شده‌است.

حسابداری به عنوان مثال شغل ها ضروری هر کسب‌وکاری میباشد. هر کسب‌وکاری بسته به وسعت عمل، دست‌کم به یک حسابدار برای سروسامان بخشیدن کارها مالی نیاز دارااست. پس چنانچه شما در اولِ مسیر گزینش حرفه و رشته میباشید و به حسابداری عشق و علاقه‌‌مندید؛ شک وتردید نداشته باشید که‌این رشته آینده‌ شما‌را می‌سازد!

جايگاه حسابداری میان شغل ها دشوار

در منزلت‌بندی شغل ها مشقت بار حسابداری در سکو پنجم جای دارد و این به معنای آلرژی این رشته در بقای هر کاری میباشد. از طرفی حسابداری در لیست فهرست اول شغل ها پردرآمد عالم نیز به‌‌شمار میاید. شاید یک حسابدار همچون پزشک معالج و یا این که خلبان با جان اشخاص کاری نداشته نباشد اما اطمینان از موقعیت مالی هر کمپانی و یا این که هر شخصی در ذهن توانا و با خرد اوست که انجام می‌پذیرد.

بسیار از اشخاص در طول گزینش حرفه دانشکده، براساس مرتبه و اسم دانشکده، تصمیم‌گیری پایانی را انجام می دهند؛ سوای اینکه در امر حرفه تحصیلی و آینده شغلی‌شان محاسبه‌های جامعی را انجام داده باشند. ما به شما توصیه میکنیم نخست مبنی بر عشق و علاقه و بعد از آن آینده رشته کاریتان تصمیم‌گیری انجام دهید. در حالتی که به حسابداری و کارها مالی عشق دارید، در صورتی شخصی منظم و ظریف، باحساب‌وکتاب و دارنده ذهنیتی بررسی‌گر می‌باشید، این حرفه مطلوب شخصی همانند شماست. همانگونه که از قبل تاکنون حسابداری مبنا تصمیمات مالی و آینده هر کسب‌وکاری بوده، امروزه نیز با توسعه و گسترش تکنولوژی‌های نو مانند AI و IOT و ارتقاء نیاز بازار فعالیت به شخصی که از تخصص و علم کافی در حسابداری برخوردار باشد بیش‌ازپیش نیاز میباشد.

یادگرفتن حسابداری

هیچ هنگامی برای فراگیری حسابداری دیر وجود ندارد! چه یک علم‌آموخته فن حسابداری باشید و یا این که یک مدیریت مالی، فرقی ندارد، به هرحال در مقطعی از فرایند کارتان به یادگرفتن نیاز پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال زمان‌های تخصصی شناخت با IFRS و ACCA می تواند برای هر حسابداری کاربردی باشد. عصر‌های تخصصی حسابداری و عمل با اپلیکیشن حسابداری شرکتی را می توانید به طور حضوری و یا این که غیر حضوری (آنلاین) بیاموزید. صرفا کافی میباشد نگاهی به کاغذ یادگرفتن سپیدار سیستم بیاندازید.

زمانی که از حسابداری و گونه های آن سخن می کنیم، خواسته شاخه‌های متعدد دانش حسابداری میباشد که عبارتند از: حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری رئیس، حسابداری صنعتی، حسابداری مالیاتی و حسابداری فروشگاهی. در پی هر کدام از شاخه‌ها را شرح میدهیم.

حسابداری مالی شاخه‌ای از دانش حسابداری میباشد که به نام حسابداری گزارش نیز دارای اسم و رسم میباشد. مهم‌ترین غرض این شاخه‌ی حسابداری، تنظیم شکل‌های مالی مهم میباشد. با اعتنا بدین که مالیات در سراسر عالم می بایست احتساب و سنجیده شود، انتخاب کردن این دستور نیاز به آشنایی ظریف فایده خالص داراست و این عمل فقط با نگه داشتن اکانت‌ها و تهیه کردن شکل‌های مالی که مقدار منفعت را به‌خیر نشان میدهند؛ قابلیت پذیر میباشد. از همین رو دولت‌ها به به کار بستن از شکل‌های مالی شرکت های روی آوردند که‌این شکل‌ها بوسیله حسابداران مالی تهیه و تنظیم میشوند. به صورت کلی عمده‌ترین استعمال‌کنندگان شکل‌های مالی، خزانه‌ها میباشند و اعتبار دهنده‌ها و بستانکاران نیز از این شکل‎ها به کار گیری می‌نمایند.

مهم‌ترین وظیفه‌ی حسابداری دولتی، در دست گرفتن کردن هزینه‌های دولتی میباشد. دولت‌ها وظیفه دارا هستند که درآمدها و هزینه‌های هر ساله‌ی خودشان را پیش‌بینی نمایند و به مجلس ارائه دهند و به همین برهان آنها بدون چاره می‌باشند که برای انتخاب دارایی از یک سیستم حسابداری کارشناس به کار گیری نمایند که درین فعالیت، آن ها را کمک نماید. این سیستم حسابداری که دولت‌ها از آن استعمال می‌نمایند حسابداری دولتی نامیده میگردد و امروزه یکی‌از شاخه‌های غیروابسته حرفه‌ی حسابداری میباشد. در اختیار گرفتن بر هزینه‌ها و درآمد دولت‌ها و پیش‌بینی آنها، نیاز به پیدایش و اشاعه حسابداری جدیدی پایین اسم حسابداری دولتی دارااست رمز پویا بانک رفاه که تحت عنوان فن‌ای جدا استارت به فعالیت نماید.

اساسی‌ترین فعالیت حسابداری رئیس، تحویل دادن گزارشات اطلاعاتی در زمینه‌ی مواقعی مانند ارزش کل گردیده‌ی تولید ها، معیار ساخت، هزینه‌ها و بهای فروش سرویس ها و تولید ها میباشد. حسابداری مدیر همینطور نظارت گنجایش منابع گوناگون مانند گنجایش ساخت امکانات را نیز بر عهده داراست. حسابداری مدیر امروزه یک شاخه‌ی غیر وابسته میباشد که به طور تقریبً در اوایل قرن معاصر صورت گرفته میباشد.

حسابداری صنعتی او‌لین توشه بعداز انقلاب صنعتی اروپا و برای مشخص و معلوم کردن بها مجموع گردیده‌ی محصول ها ساخت‌و‌ساز گردیده به عمل دریافت شد. اساسی‌ترین وظیفه‌ی حسابداری صنعتی برآورد کردن هزینه‎ی مجموع گردیده‎ی همگی‎ی دست اندرکاران تولیدی میباشد. امروزه حسابداری صنعتی یکی پرکاربردترین اشکال حسابداری می‎باشد و بخصوص در کشورهای در اکنون گسترش این شاخه از حسابداری آینده‌ی نیکی از نگاه شغلی داراست. به جهت این که کشورهای در درحال حاضر گسترش هنوز احتیاج خیلی متعددی به تاسیس واحدهای صنعتی دارا هستند و با فعال سازی این واحدها عده ای که در حرفه‌ی حسابداری صنعتی به صورت تخصصی علم آموزی کرده‌اند اقبال متعددی برای استخدام خواهند داشت.

در حسابداری مالیاتی به به حساب آوردن ترازو مالیات بر درآمد موسسه ها و قانون ها و قانون ها مالیاتی پرداخته میگردد. مقررات مالیاتی در مجموع کشورهای عالم موضوعی اصلی میباشد و به حساب آوردن مالیات، کاری بسیار ظریف و مورد نیاز میباشد.

رئیس دکان‌ها هم مانند هر کسب‌وکاری بایستی یاور با اکانت‌وکتاب‌های ظریف انجام گیرد. حسابداری فروشگاهی دربرگیرنده اکانت‌وکتاب موجودی اجناس، در دست گرفتن اکانت‌ها، اخذ و پرداخت، محاسبه‌ها و رسیدها و … میباشد. آنچه در مدیر مغازه اهمیت دارااست؛ سرعت و توجه اکانت‌ها سوای حتی کوچکترین معطلی در مقابل مشتریان میباشد.

حسابداری از قبل تاکنون با ابزارهای مالی بخش اعظمی رویش نموده است. امروزه با پرورش چشمگیر تکنولوژی قابل انعطاف‌افزارهای حسابداری مکان چرتکه و ماشین اکانت را گرفته‌اند و کسب‌وکارها این قابل انعطاف‌افزارها را ابزاری اساسی برای مدیر کارشان تلقی میگردند. سوالی که برای هر جدید‌ عمل حسابداری مطرح می‌گردد؛ چگونگی یادگیری و به‌کارگیری اپ در کارها مالی یک کمپانی میباشد. سپیدار همیاران سیستم با ارائه سرویس ها آموزشی و پشتیبانی بدون پول این مورد را در ذهن هر حسابداری راحت‌خیس نموده است.

کاربرد قابل انعطاف افزارهای حسابداری و اشکال آن

بعدازظهر امروز را بعدازظهر داده ها و ارتباطات نامیده‌اند. امروزه در هر موضوع‌ای مقطع اهمیت بسیار متعددی دارااست. در قبلی که به کارگیری از سیستم‌های کانال‌ای رایانه‌‎ای توسعه و گسترش پیدا نکرده بود، کلیه‌ی امور بوسیله‌ی دست انجام می‎شد و بسیار به طور همزمان‌بر بود. ولی امروزه شبکه کردن کامپیوتر انجام امور خیلی گوناگون با قبلی میباشد. درین بعدازظهر کامپیوترها و سیستم‌های کانال‌ای رایانه‌ای بسیار بسط پیدا کرده‌اند و دوران اهمیت بسیار متعددی دارااست. در قبل عموم بدون چاره بودند برای کارهایی مانند پرداخت قبوض به خزانه‌ها مراجعه نمایند و ساعتها وقت خویش را در صف خزانه به انتظار بنشینند و از سایر‌ی کارها خویش عقب بمانند.

البته امروزه این سیرتکامل وجود ندارد پیشرفت رایانه‌ای و قابل انعطاف‌افزاری اکثری از امور را شل نموده است و فعالیت حسابداری نیز از این مسئله استثنا ندارد. در قبلی کارها حسابداری به طور دستی انجام می شد و علاوه بر این که بازه متعددی صرف این عمل میشد، آن چنان ظریف هم نبود. در واقع یک نادرست از سوی حسابدار می‌توانست اشتباهات متعددی را به توشه آورد به جهت این که حسابرسی به طور سنتی و دفتری انجام می شد و قابلیت این که حسابدار بخواهد به عقب برگردد و ریشه‌ی اختلال ساخت و ساز گردیده را پیدا نماید بسیار مشقت بار و برهه زمانی‌بر بود.

البته امروزه متعدد با قدیم میباشد. ولی امروزه شغل های حسابداری با امداد ابزارهای نوین گوناگون انجام می شوند که بسیار ظریف می‌باشند و علاوه بر ظریف بودن، کارها حسابداری را نیز با سرعت بسیار بالایی انجام می دهند.

امروزه فرد حسابدار در واقع می بایست یک نوع عمل مدیریتی انجام بدهد. برای مثالً حسابدار کلیه داده ها را میتواند با استعمال از قابل انعطاف‌افزارها تجزیه و نظارت و تثبیت و ضبط کند و وظیفه‌ی مهم خودش این میباشد که‌این قابل انعطاف افزارها را مدیر نماید و به آنها داده بدهد و خروجی‌ها را تحویل بگیرد. قابل انعطاف افزارهای حسابداری آن دسته از نرم افزار‌های کاربردی کامپیوتری می باشند که بایستی به طور اتومات، کارها مالی سازمان‌‎ها را رئیس نمایند. این قابل انعطاف افزارها به حسابداران و بقیه مدیران مالی یاری می‎نمایند که شغل های حسابداری خودشان را رئیس و باصرفه‌‎سازی نمایند.

زمانی که می‌‎خواهید یک اپلیکیشن حسابداری تهیه و تنظیم نمائید؛ می بایست با دقت به نیاز خویش یک نرم‌افزار‌ی مطلوب را تهیه و تنظیم فرمایید. مثلا بعضا کمپانی‌ها در حوزه بازرگانی کار می‌نمایند؛ براین اساس بایستی قابل انعطاف‌افزاری را تهیه و تنظیم نمایند که دقیقاً متناسب به نیاز یک کمپانی بازرگانی و بعد ها کاری آن‎ها باشد. اپلیکیشن سپیدار با ارائه چهار بسته بازرگانی، تولیدی، پیمانکاری و خدماتی به هدفمندی مخاطبان اعتنا ویژه‌ای نموده است و متناسب با عمل هر کمپانی در چهار دسته‌بندی فوق، تجهیزات ویژه‌ای را ارائه میدهد.

شایسته ترین اپلیکیشن حسابداری کدام میباشد؟

هیچ قابل انعطاف‌افزاری نمی‌تواند شایسته ترین باشد، مگر آنکه خویش را با آخری تغییرات آپ تو دیت نگه داراست. این تغییرات می تواند مرتبط با آخری قانون ها مالی و مالیاتی، به‌روزرسانی‌های تکنولوژی محور و توجه و اطمینان در به حساب آوردن‌های حسابداری باشد. یکپارچگی سیستم‌های حسابداری و صدق گزارشات مدیریتی از سایر امکاناتی میباشد که یک نرم افزار حسابداری خوب می بایست به مشتریانش ارائه دهد.

همچنین بخوانید : مراحل دریافت اینماد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 33
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 697
  • بازدید کلی : 5098
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی