loading...

نرم افزار مالی و حسابداری

همه چیز درباره بهترین نرم افزارهای حسابداری و مالی

بازدید : 161
يکشنبه 21 دی 1399 زمان : 17:05

در‌حالتی که عمل استارتاپی داشته باشید یا این که ایده‌ای دارید که قصد اجرایی کردن آن را دارید، قبل از هر چیز بایستی به مسائل مالی آن اعتنا داشته باشید. سوای نرم افزار‌ریزی مطلوب برای فرآیندهای حسابداری چیست؟، آشنایی هزینه‌ها و درآمدها نمی‌توانید استارتاپ خویش را سرپا نگه‌دارید.

ولی حسابداری استارتاپ ها چه گونه شکل میگیرد؟

حسابداری استارتاپ ها تا چه حد در سرپا نگه داشتن، پیشرفت و در غایت دست یافتن آنها به پیروزی اثرگذار میباشد؟

آیا انجام کارها حسابداری استارتاپ ها از به عبارتی اولِ راه اندازی مستلزم یک حسابدار خبره میباشد؟

استعمال از قابل انعطاف افزارهای حسابداری تا چه اندازه می‌تواند در حسابداری کاربردی استارتاپ ها نقش داشته باشد؟

برای یافتن جواب این سوال ها تا انتهای این نوشته ی علمی با ما یار و همدم باشید.

استارتاپ چه می‌باشد؟

بعید میباشد که تا به هم اکنون درباره ی استارتاپ ها و کار های آنان چیزی نشنیده باشید! بیشتر معامله‌ها و بخشید و ستدهای دنیای امروز از روش همین استارتاپ‌ها انجام می گیرد و به جرئت می قدرت اظهار کرد با این مراحل رویش، اقتصاد آینده خیر چندان به دور دنیا، به دست همین استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای طفل اداره شود، هرچند که یک کدام از دو ده سال بیشتر وجود ندارد که اسم استارتاپ و کار کمپانی‌های استارتاپ در دنیا مطرح شده‌است.

در صورتی‌که بخواهیم با بیانی بی آلایش، مفهومی از استارتاپ یا این که به عبارت درست خیس آغاز آپ ارائه دهیم می بایست بگوییم که هرگاه چند نیروی انسانی عموماً برنا و خلق کننده با داشتن طرح و ایده‌ای تازه و متناسب با نیازهای روز، گروهی تشکیل داده و در راستای ایجاد و عرضه یک کالا و یا این که ارائه خدمتی کار و در سمت و سوی توسعه و گسترش روز افزون آن عملکرد می‌کنند یک استارتاپ فعال‌سازی کرده‌اند. راه اندازی یک استارتاپ نوعی ایجاد اشتغال محسوب گردیده و گستره پیشرفت و دستیابی به برد آن درحد استارتاپ‌هایی زیرا گوگل و اپل می‌تواند وسیع باشد.

استارتاپ نوعی کسب و فعالیت امروزی میباشد که تفاوت آن با کسب و شغل های سنتی را می اقتدار اینگونه تشریح کرد که در کسب و عمل سنتی همانند فروش برنج، صاحب و مالک یک دکان برنج را خریده یا این که وارد کرده و آن را در دکان خویش قرار داده و مشتریان به دکان مراجعه و آن را خریداری ( اعم از عمده یا این که خرده) می‌کنند؛ البته در زمینه ی استارتاپ این‌سیرتکامل وجود ندارد؛ کسب و فعالیت در استارتاپ‌ها به سیرتکامل‌ای میباشد که مشتری به خودی خویش سراغ شما نخواهد آمد و می بایست تبلیغ و بازاریابی فرمائید تا جنس یا این که خدماتی را که ارائه می دهید چشم شوند و مشتریان خویش را بسط و به کسب و کارتان رونق ببخشید و در یک سخن قدم به قدم پرورش فرمایید و به پیشرفت برسید.

همینطور استارتاپ‌ها برخلاف کسب و شغل های سنتی که در آن‌ها بابا به پسر و یا این که معلم به شاگرد طریق و فنون کسب و فعالیت را یادگرفتن داده و به صورت تجربی مهارت کسب کرده و وارد بازار عمل می گردند، مبنای علمی داشته و اشراف به علمی تازه در جهان لازمه فعال سازی، توسعه و گسترش و پیشرفت آن میباشد.

جهت فعال‌سازی استارتاپ بایستی مراحلی را طی فرمایید، این پروسه می‌تواند دربرگیرنده ایده پردازی، تولید مثال اول، ارائه مثال اول به جامعه هدفی کوچک، تثبیت ایده، یافتن سرمایه گذار، ارائه متاع، جذب یوزرها بیشتر، رفع نقایص، رویش و دستیابی به پیروزی باشد که هرکدام از این روند در بخش اعظمی از وب سایت ها و منابع اینترنتی به تفصیل شرح داده گردیده‌اند.

البته حسابداری استارتاپ ها چه‌طور شکل می‌گیرد؟

در اینجا فرض ما این میباشد که شما استارتاپی راه اندازی کرده‌اید. استارتاپ شما مثل بقیه واحدهای کسب و عمل مستلزم حسابداری میباشد؛ البته حسابداری استارتاپ ها حالت متعدد و خاص خویش را خواهد داشت. به هنگام احداث و راه اندازی واحد کسب و کاری مثل یک واحد تجاری، تولیدی یا این که خدماتی موسسان و مدیران آن واحد در اولِ احداث، استخدام و جذب نیروهای کاری زیرا حسابدار، نماینده قانونی، دفتردار، منشی و … را جهت کامل شدن فریم واحد خویش الزامی می‌دانند.

ولی راجع‌به استارتاپ ها به لحاظ میرسد استخدام حسابدار از اولِ مقدمه به فعالیت استارتاپ ضروری نبوده و در اوایل فعالیت شما بایستی بیشتر متمرکز روی تبلیغات، بازاریابی و شناخته شدن باشید و استعمال از قابل انعطاف افزارهای حسابداری جهت حسابداری استارتاپ های تازه بنیاد کافی خواهد بود. به گذر زمان و با توسعه و گسترش کسب و کارتان در واکنش با مسائل مالی زیرا اخذ وام ها، اپلیکیشن‌ریزی برای بودجه ها و … می‌توانید از یک حسابدار یا این که یک متخصص کارها مالی مشورت و موعظه بخواهید.

قابل انعطاف افزارها و سیستم های حسابداری هوشمند فراوانی وجود دارا هستند که در سمت انجام کارها حسابداری استارتاپ ها میتوانند یاری کننده باشند و از به عبارتی اولِ استارت به فعالیت استارتاپ اکانت‌هایی زیرا اکانت درآمد و هزینه را زیر در دست گرفتن قرار دهند. این قابل انعطاف افزارهای حسابداری میتوانند به طور معمولی و به طور کامل کاربردی شکل های مالی استارتاپ‌ها را به طور گزارشاتی تحلیلی در دست مسئولین و مدیران استارتاپ قرار دهند.

لزوم به کار گیری از اپلیکیشن حسابداری برای استارتاپ ها

از طرفی استفاده کردن قابل انعطاف افزارهای حسابداری برای حسابداری استارتاپ ها این مزیت را خواهد داشت که درصد خطای انسانی در آن در توا‌ن قابل توجهی کاهش خواهد یافت و از نظر اکانت هزینه ها نیز هزینه‌هایی زیرا پرداخت دستمزد به کارشناسان حسابداری و کارها مالی استارتاپ در لیست اکانت های هزینه کمپانی وجود نخواهد داشت.

اکانت های مالی استارتاپ ساماندهی و به صورت منظم ارائه خواهند شد. در اکثر موردها بنیان گذاران و مدیران استارتاپ ها در مسائل و کارها مالی خویش تبحر بالایی دارا هستند. فرایند و آمار فروش را به صورت ظریف زیر لحاظ دارا‌هستند و با هوشمندی هرچه کل رویدادهای مالی استارتاپ را پیگیر می‌باشند. این فرمان، فعالیت مشکلی وجود ندارد به‌خصوص در صورتیکه کارها مالی استارتاپ محدود به کارها معمولی ای زیرا فرآیندها و آمار فروش باشد؛

در واقع این دستور سبب ساز میشود خویش مدیران و موسسین استارتاپ در حسابداری استارتاپ‌شان نقش داشته باشند مگر در مواقعی که در کارها مالی کسب و فعالیت پیچیدگی های خاصی زیرا اعطای امتیازاتی ویژه به مشتریان و کارها حسابداری پروژه محور پیشامد نماید. محاسبه و احاطه بی نقص بر آمار درآمدها و هزینه‌های استارتاپ اعم از مخارج مستقیمی که جهت تامین منابع و مواد صرف می‌شوند و مخارج غیر مستقیمی که به تبلیغات و بازاریابی و بقیه کارها تخصیص می یابند، مدیران و مسئولان استارتاپ را در محاسبه احتمال منفعت و خسارت کمک می‌نماید.

در وضعیت کلی شناخت مدیران و مسئولان و حتی بقیه دست اندرکاران استارتاپ با کارها حسابداری و حسابداری استارتاپ‌ها در کنار منفعت‌مندی از قابل انعطاف افزارهای کاربردی حسابداری، حسابداری استارتاپ ها را تسهیل و به صورت غیر بی واسطه به پیشرفت آنها امداد خواهد کرد.

اکنون با دقت به مطالبی که در زمینه ی مزیت‌های شناخت کارداران استارتاپ با حسابداری استارتاپ‌ها ارائه شد، قراردارد که به دو فاکتور کلیدی در حسابداری استارتاپ ها اشاره کنیم:

لبه بهره ناخالص استارتاپ: واحد سنجش درآمد مجموع استارتاپ بعد از کسر هزینه ساخت فرآورده یا این که سرویس ها فارغ از حیث بقیه مخارج استارتاپ را لبه بهره ناخالص گویند. در حسابداری استارتاپ ها کناره فایده ناخالص مقیاس مهمی برای بررسی فایده وری در استارتاپ به شمار می رود. هرگاه که به انجام تغییرات در ارزش یا این که وسعت ساخت و ساز نیاز داشتید و خواهان بدست آوردن بهره بیشتر از فروش بودید میتوانید به لبه فایده ناخالص استناد نمائید به دلیل آن که مقدار عددی آن، داده ها بسیار سودمندی را در مشت شما قرار خواهد بخشید.

لبه منفعت خالص: لبه بهره خالص عبارت از سودی میباشد که بر حسب معیار فروش و حیث مجموع هزینه‌های استارتاپ (اعم از مخارج ساخت و ساز، اقساط بانکی و بقیه هزینه ها) بدست میاید. در حسابداری استارتاپ ها کناره بهره ناخالص نشان می‌دهد که چه واحد سنجش از درآمد نتایج از فروش بعد از پرداخت مجموع هزینه ها عاید استارتاپ شود.

اما فاکتورهای متعددی در حسابداری استارتاپ ها وجود دارا‌هستند که به شما در شعور و مراعات روال فایده دهی استارتاپ در طول عصر های مالی متعدد یاری می نمایند؛ البته مجددا می بایست تاکید کرد که تمرکز روی این فاکتورها بسته به نوع کسب و فعالیت و واحد سنجش مسیر طی کرده آن میباشد و در روند ابتدایی ابتدا به عمل استارتاپ مهم ترین قضیه‌ای می بایست روی آن متمرکز شد و آن را ذیل در دست گرفتن قرارداد دعوا فروش میباشد.

ذکر این مورد هیچ وقت به این مفهوم وجود ندارد که حسابداری استارتاپ سوای نیاز به حسابدار شکل میگیرد و نیازی به حسابدار نیست؛ بلکه می بایست حق تقدم بندی شکل بگیرد و در اولِ عمل مجموع وقت و انرژی مجموعه صرف جذب مشتری و معرفی استارتاپ به همگان باشد. با پیشرفت فعالیت و وصال به مرحله درآمدزایی، استخدام یک حسابدار نیز یاری شایانی به حسابداری خواهد کرد.

مشکلاتی در حسابداری استارتاپ ها که ممکن میباشد سبب ساز باخت استارتاپ نوپای شما خواهد شد

اکثری از مدیران استارتاپ ها در اولِ استارت به عمل استارتاپ زیرا پر نمک و شوق و اشتیاق فعال سازی و توسعه و گسترش سریع کسب و عمل خویش را دارا‌هستند ممکن میباشد از در دست گرفتن بعضی کارها مالی کمپانی غافل شوند و این نادرستی مدیریت گزارشات مالی به اشتباهات مالی استارتاپ ها سبب و در‌حالتی که سریعا در سمت و سوی رفع این خطاها برنیامده گردد سبب از میان رفتن کسب و فعالیت شما گردد.

کمبود وقت در تثبیت رویدادهای مالی:

در‌حالتی که وقت این را ندارید که دفتر ها رویدادهای مالی استارتاپ را آپ دیت نگه دارید، ابزاری برای چک تلاش حقیقی استارتاپ تان نخواهید داشت. در همگی درحال حاضر بایستی معیار سطح موجودی، مخارج ساخت‌و‌ساز مال، واحد سنجش فروش سفته چیست؟ و درآمد، هزینه وام ها و بقیه مخارج استارتاپ پایین در دست گرفتن شما باشد، در شرایطی که به این شکل نبود علاوه بر نابه‌سامانی دفتر ها مالی خویش شما نیز مبتلا سردرگمی خواهید شد.

نقدینگی بالا علامت سوددهی وجود ندارد:

داشتن نقدینگی بالا در خزانه مدام نشان از ثبات مالی استارتاپ شما ندارد. اکثری از مدیران استارتاپ ها به جهت ناواردی در کارها حسابداری استارتاپ ها اکانت بدهی‌ها را در لحاظ نمی‌گیرند و شاید هنگامی معیار بدهی‌ها حیث گردد مشاهده شود که حتی‌د‌ر شکل اکانت‌ها با کسر از نقدینگی بدهکار هم میشوید. بنابراین ضرورتا مورد نیاز میباشد که در محاسبات خویش برای ارزیابی سالم کسب و کارتان واحد سنجش هر سه مولفه سرمایه، میزان دارایی و بدهی را مشخص و معلوم فرمایید. شعور واقع گرایانه از شرایط استارتاپ ارشاد برای تصمیم گیری های آتی شما در جلو رفتن رو به جلوی استارتاپ تان خواهد بود.

اعتماد بدون نقص به اپلیکیشن حسابداری:

صحت دارد که یک اپلیکیشن حسابداری در کارها مالی استارتاپ ها قادر است نقش بسیار اساسی و مهم داشته باشد البته این اپلیکیشن قابلیت و امکان حل مجموع اشتباهات حسابداری استارتاپ شمارا نخواهد داشت. برخی از ایرادات و مسائل حسابداری به حدی پیچیده میباشند که شایسته ترین و بروزترین قابل انعطاف افزارهای حسابداری نیز توانا به حل آن ها نیستند و نیاز مالیات غیر مستقیم به علم بنیادی حسابداری در حل آن‌ها ضروری میباشد، به خصوص در حالتی‌که بیرون نشدن از قوانین رسمی کسب و فعالیت جزو حق تقدم های کاری شما باشد. در هنگام چنین مشکلی در‌حالتی که خویش در مدیر و حسابداری کسب‌وکار علم ما یحتاج را ندارید همت نمایید داده ها‌تان را در این مورد ارتقاء و علم اساس حسابداری ما یحتاج را فرا بگیرید. ولی در صورتی‌که فکر‌می‌کنید‌ علم و داده ها تان در این باره خوب میباشد البته گشوده نمی توانید خلل و مورد مالی اتفاق افتاده را حل نمائید با یک کارشناس که می تواند شما‌را در این مورد موعظه نماید مشورت کردن نمائید.

بررسی نکردن کارها مالی پیش از اتخاذ تصمیمات:

در شرایطی‌که پیش از اینکه کارها مالی استارتاپ را ارزیابی نمائید سیاستی بگیرید می بایست خودتان را برای روبرو شدن با مشکلاتی در کارها حسابداری مهیا نمائید. در مدیر کسب و فعالیت تصمیم گیری مطلوب بایستی طی سه مرحله صورت بپذیرد: تعبیر و تفسیر، ارزیابی و مشورت کردن. در حسابداری استارتاپ داشتن گزارشات مالی هرچند آپ تو دیت و ساماندهی گردیده کفاف نمیدهد؛ شما بایستی پیش از دریافت هر تصمیمی این اطلاعات را تجزیه و محاسبه فرمایید تا بدانید این تصمیم که می‌خواهید بگیرید تا چه اندازه تامین کننده منافع استارتاپ شما خواهد بود.

یاری به دست آوردن غلط:

بعضا از متخصصان و مشاورین حسابداری زیرا از کسب و فعالیت شما دور اندیشی کافی را ندارند ممکن میباشد با موعظه های خطا بدتر شما‌را مبتلا سردرگمی نمایند. در شرایطی‌که در کارها حسابداری مشکلی پیش آمد، ارشادوراهنمایی تصاحب کردن و مشورت بایستی یا این که از روش مشاوران استارتاپ هایی فعال در مورد هایی شبیه به موضوع کار استارتاپ شما شکل بگیرد و یا این که اشخاصی که درین حوزه مجرب بوده و آشنایی بی نقص از موقعیت کسب و عمل و ماهیت استارتاپ شما داشته باشند.

منبع :

حسابداری بازرگانی

تراز آزمایشی

صورت سود و زیان

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 38
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 36
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 204
  • بازدید سال : 648
  • بازدید کلی : 5049
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی